måndag 1 december 2008

Är ni där?

Hej igen!
Idag är jag riktigt trött.
I eftermiddags la jag mig på soffan, sen var det kört.
Jag hadde som vanligt tekoppen med mig.Kände att ögonen var ganska tunga.
Nästa gång jag öppnade dem så var teet kallt vill jag lova.Tänkte då att nu...nu har jag i alla fall
vilat så nu kan jag titta på tv.Men neej da..samma visa igen.Och så var det de två programmen som jag verkligen ville se ikväll "Mannen som talar med hundar" och "Hund cochen".
Och vad händer då...jo jag börjar se programmet och så plöttsligt ringer telefonen.Det är då jag märker att jag missat slutet på "Mannen som talar med hundar".
Snart tar jag det största glas med iskallt vatten som jag kan hitta och slår ut över mig själv!
Jag märker för sjutton inte ens när jag somnar.
Idag har jag i alla fall vart uppe på förmiddagen med hantverkare i lägenheten.
Häromdagen så skulle jag och Anette sätta upp min hatthylla.Men när vi borrat så fick vi ändå inte in gips skruven.Hålet blev bara större och större.Då gav vi upp och ringde bovärden.Han kom hit idag och sa att det var elektriska ledningar just där i väggen och att det var tur att vi gav upp.Han ville själv inte ge sig på att få upp hatthyllan på den väggen, så han ringde snickaren.
Snickaren kom hit och provspikade lite här och där i min vägg för att se vart han fick fäste.
-Jisses, tänkte jag, min vägg kommer att se ut som en ost när de är klara.
Men de fick upp hatthyllan.Och det enda hålet som syns är det stora som jag och Anette gjort.Suck!Men vi skall spackla igen det och så får vi se om vi målar över det eller klistrar dit en liten lapp av tapeten.
Efter det så kom rörmokaren.Han skulle byta min blandare i duschen.Jag slog i armen hela tiden i den gamla och då vred den om till riktigt hett vatten.Och så kunde jag ju inte ha det.
Men det var snabbt bytt och ikväll har jag haft en dejt med nya blandaren! :-)
Nu till lite allvar här i bloggen.
Eftersom jag brinner för att utrycka mig i skrift, så blir jag himla glad för kommentarer.
Man kan prenumerera på min blogg.Så gör gärna det.Eller skriv gärna någon liten kommentar eller tanke om du känner för det.
När man har en blogg så vill man ju gärna nå ut till folk och kanske höra deras åsikter eller tankar om ämnet som man väljer att blogga om.
Har ni själva kanske någon blogg så tipsa mig gärna om den!
Trevliga och intressanta och allmänt roliga bloggar är ju roliga att titta in på och kommentera tycker jag.Man behöver ju inte skriva om jätte stora händelser, för det är ju det lilla i vardagen som egentligen är det intressanta!
Nu mina vänner så ger jag upp denna bloggen för ikväll.Soffan kallar!
Kramizar/Mezzzanina

Inga kommentarer: