fredag 19 december 2008

En kväll jag aldrig kommer att glömma


Hej på er!
Igår kväll var jag på sonens skolavslutning.
Och vilken underbar skolavslutning det var...
Min son har spelat trummor en termin nu och igår var det första gången som han uppträdde och spelade trummor inför publik.
Ni må tro att han var nervös innan!
Men jag visste att han skulle sätta det.
Jag satt där mitt ibland alla föräldrar och väntade på hans uppträdande, och när det väl var dags så kom tårarna.Jag blev så rörd.
Jag vågade inte se mig omkring ifall jag var den enda föräldern med tårar i ögonen!
Sedan blev vi bjudna på lussekbullar och pepparkakor som eleverna bakat.
Det var jätte mysigt!
Barnen spelade "Tänd ett ljus" (en låt ifrån 80-talet av gruppen Triad)
Min son har vart inne på nästan alla raster i skolan och bara övat och övat på att spela trummor.
Men han tror inte själv att han kan så mycket som han egentligen kan.Det är hans självförtroende som sviktar.I förrgår berättade han att under genrepetitionen gjorde han fem fel när han trummade.
Men när han sa det så kunde jag inget annat än le, för jag visste ju att han skulle klara sitt spelande gallant!(Och det talade jag om för honom också)
Och visst gjorde han det!
Vad ett barn växer i självförtroende när de klarar något de inte har trott att de skulle klara!

"Barn är guldgruvor, men det är vi som måste få guldet att glimma"

"Om man vill att ens barn ska göra framsteg, ska man se till
att de råkar höra allt positivt man säger om dem till andra."
- H. G.


God natt!

Inga kommentarer: