tisdag 30 december 2008

Inget internet på nya datorn.


Hej igen!
Idag har jag suttit många timmar med supporten till mitt trådlösa nätverk "Netgear".Supporten där är toppen och killarna som jag talade med var verkligen toppen.De mailade ny maskinvara till mig till min router.
Men tyvärr så hjälpte det inte....Min nya lilla dator vill inte ta in internet alls.
Ikväll så var min väninna Barbro här och försökte att komma in med sin bärbara dator på internet.Men inte heller hon lyckades komma in med sin dator.
Nu är jag så less på min lilla nya dator, att jag inte ens vill se den.
(Att vi tycker synd om oss själva utesluter inte att det kan vara det./ Carl Hammarén )


Man ser ju så många människor som sitter en här och en där och surfar med sina datorer.Och när jag talar med dem så har de inte alls haft detta strulet som jag nu har råkat ut för.
Snart lämnar jag tillbaka den lilla nya datorn där jag köpt den.Det är ju ingen ide att ha den liggande här bara.Suck!
Hör ni hur hopplöst jag tycker detta är?Jag har verkligen försökt allt.
Nu skall jag skriva om en annan sak..
Jag köpte elektroniska trummor till min son i julklapp.

Jag hade ju hittat dessa trummor på en annons, så de kom inte direkt från företaget.Men det var ännu garanti på dem så jag ansåg att det var ett bra köp.
Men när jag öppnade kartongen för att ta ut trumsetet och bygga det så upptäckte jag att där inte fanns någon manual eller instruktioner.
Jag slog då upp en bild av trumsetet på nätet från websidan där de var köpta ursprungligen ifrån och byggde ihop trummorna efter deras bilder.
(Känner mig nästan teknisk!)
Men sedan när jag försökte starta så fattades installations skivan också..
Då blev jag arg och tänkte att, nej nu ringer jag till dem som sålde trummorna till mig.Men naturligtvis så hittade jag inte lappen med deras telefonummer på.
(Man ska inte bli nedslagen av motgångar annat än om de drabbar en själv.)
Men jag hadde ju kvittor från företaget där trummorna var köpta ifrån, så jag ringde dit och sa precis som det var.
Jag frågade om jag inte kunde få köpa en ny skiva med installationer av dem.
Men killarna jag talade med hade hjärtan av guld.
De sa att de genast skulle skicka skivan gratis till mig!
Snacka om service!!!
Jag vet att jag har tipsat om denna websida förut.Men eftersom de har riktigt roliga saker samt en super service så tycker jag att deras sida är värd att belysa igen.
Det är ifrån den sidan som de elektroniska trummorna kommer.
Men vi har köpt mycket kul ifrån den sidan må ni tro.
På denna websida kan ni hitta saker som.
tofflor du lägger i mocrougnen för att få dem varma till fötterna,flying alarm clock, Manikini,Kopi Luwak Kaffe (världens mest exklusiva kaffe där kaffebönorna ätits av palmmården och kommit ut igen),Tattoo Sleeves ,Knogjärnsmugg ,Rymdmat ,Ketchuppistol ,Spider Catcher ,YouDooDoll, Magiskt Julpynt (odla din egen jultomte),Twilight Umbrella,Toilet Golf och massor med fler helt onyttiga men ur cool grejer!
http://www.coolstuff.se/Alla_Produkter

Slutligen så vill jag lägga med en bild som jag tog idag.När jag kom in i sovrummet så låg alla katterna tillsammans i min säng!Se så söta de är!
Katt-God natt!

Inga kommentarer: