torsdag 4 december 2008

Tänd ett ljus och låt det brinna...


God Kväll mina vänner!

Åter en dag och åter ett blogginlägg!

Idag har jag vart på besök i min sons skola på utvecklingssamtal.

Man känner sig så välkommen när man kommer till den skolan!
Och man blir så stolt mamma när man får höra hur duktig ens barn är!

Så fick jag höra min son spela trummor för första gången...Jag bara säger "Gud så duktig han är!"

Tillsammans med musikläraren på synt och kompisen Rikard på bas, så spelade min son låten

"Tänd ett ljus och låt det brinna" (som gruppen Triad spelade 1987).

Att få se och höra sin så fantastiska son spela trummor fick mina ögon att tåras av lycka.Jag satt nästan och grät där!

Men jag förbannade mig själv som inte tagit med mig digitalkameran så att jag kunde filmat det.

Men jag hade mobilen med mig och filmade lite tillfälligt på den.Men jag har ingen kabel att koppla mellan datorn och den mobilen, så jag får se hur jag skall få över det till datorn.

Efter detta så åkte jag och Barbro och sonen till min goda väninna Lili-Ann.Vi hade köpt med oss lite fikabröd på vägen.

När vi kom in i hennes underbara hus så möttes vi av en riktig julstämmning må ni tro.

Vart rum var fyllt med levande ljus och en brasa brann i kökskaminen.

Och så fick vi umgås med alla hennes underbart roliga katter!

Se dem på:


Medans vi tog en lång och välbehövlig fika med Lili-Ann så kröp min son ihop med hennes katter och somnade!Lili-Ann smög upp och tog kort på honom och katterna!

Och som vanligt så skämde Lili-Ann bort oss med fina fjädervipp-leksaker och en himla massa grejer som hon egentligen skulle ha kunnat sälja och fått lite pengar för.

Jag fick bland annat låna en maskin som av sig själv viftar runt med en liten kattleksak!

Lägger med en bild på denna roliga maskin som gör jobbet åt en!
Fast egentligen hade jag velat lägga in en bild på sonen när han spelar trummor.
Åh vad arg jag är på mig själv som glömde kameran idag.
God natt.


Inga kommentarer: