tisdag 16 december 2008

Skrattanfall


Hej..
Ikväll så har sonen och jag suttit och lekt med katterna i soffan bra länge.
Vi har många roliga kattleksaker här hemma, bollar,små skinnmöss,vippor,katt-dvd och annat.Men det som katterna gillar bäst är ett "pimpelspö" (som man använder i fiske) som vi har fått av min goda vän Lili-Ann.
I det pimpelspöet är det en tråd och så hänger det en liten lila pälsbit längs ut som vi kastar med i vardagsrummet.Katterna älskar det...Ikväll så satt jag och viftade med spöet i soffan och katterna flög över oss och ibland hamnade de i huvudet på oss!Vår lilla Exotic katt "Lilla Ebba" var så ivrig och hoppade upp och ner i soffan tills hon blev så andfådd att jag till slut kände att jag nog måste lägga bort spöet, annars så får hon nog en hjärtattack!Hela hennes bröstkorg hävde sig i vågor till slut!Sedan så satt sonen och jag och flamsade ett bra tag i soffan.När vi blir så där "lite småtrötta" så skrattar vi tills vi nästan faller ihop på kvällarna.Sedan gör det inte saken bättre att sonen har en riktigt rolig humor!
Ikväll fick jag mail ifrån min vän Sangu här på nätet.Vi skrev om när man skrattar så där plötsligt och helt okontrollerbart.Jag kom då att tänka på ett skrattanfall jag själv fick när jag gick intensiv engelsk linje på folkhögskolan i Sigtuna!Och jag måste nog skriva och berätta om det här i min blogg!
Det var en av de sista lektionerna på dagen och jag och en väninna satt brevid varandra.Vi var trötta, flamsiga och okoncentrerade.
Medans läraren malde och malde, så satt jag och min väninna och ritade riktiga "snusk-teckningar" på ett block.Vi gjorde bland annat en karikatyr av läraren naken på vårt skrivblock.
Vår lärare blev nog lite störd av oss, och kom fram och frågade om han kunde hjälpa oss med något.Med sig i handen så hade han en hög med böcker.Dessa lade han ner ovanpå vårt skrivblock.Han såg inte då vad vi ritat för böckerna låg ju ovanpå. Vi drog en lättnadens suck.Men det skulle vi inte ha gjort...
När lärare stått hos oss ett tag och åter fått oss att börja ta tag i våra studier, så tog han med sig boktraven...och vårt block som låg underst...
Han tog omedvetet med sig alltihopa till sitt bord.Satte böckerna i bokhyllan och ställde sig och började undervisa oss i engelskan igen med blocket liggande rakt framför sig...
Inför hela klassen så låg ju vårt block helt öpet med teckningen uppåt fullt synlig.Den enda som inte såg teckningen var konstigt nog läraren, vilket fick mig att brista in i ett nästan hysteriskt skratt.
Saken blev inte bättre när jag skrattade så att jag störde hela klassen och läraren hela tiden frågade:
Men vad är det?...Vad är det...
Och för var gång han frågade det så vek jag mig mer av skratt.Till slut gick skrattet över i tårar.Det var likadant med min väninna.Men hon fick i alla fall stopp på sig efter ett tag, men jag skrattade så att jag grät och fick till slut lämna lektionen för dagen!
Tur nog så hade den läraren lika sjuk humor som vi hadde.Han tog i alla fall inte illa upp!
God natt alla bloggläsare!

2 kommentarer:

Daniel sa...

hehe.. härligt med skrattanfall!

lillan sa...

Hmmm.. ..det där berättade du inte sist när jag var hos dig och vi tittade på kort på dig. Du är fortfarande så vacker.. ..men jag tycker att du ska lägga ut lite bilder på hur vacker du var innan du flyttade till denna ö.

Jag ska be Christer göra fler vippor så att ni kan motionera mera med era katter.

Att du var busig när du var ung kunde jag nästan lista ut.. ..men denna historia med teckningen var ju bara så rolig. Jag satt här och skrattade för mig själv när jag läste den..

ha det gott vännen

lillan