onsdag 3 december 2008

En liten tax med blöta ögon..



God kväll igen!


Så nu har jag fått min första prenumerant på min blogg!
Välkommen Lili-Ann!


Det värmer verkligen mitt hjärta när någon är intresserad av vad jag skriver.


Idag var det fint väder ute och jag och Åsa gick ut för att handla och promenera lite.


Först gick vi till den lilla matvaruaffären här alldeles i närheten.


Den affären har existerat så länge jag minns.Många gånger har jag fått följa med mina mamma dit som liten och handla.Men då stod hyllorna tätt med matvaror.


Nu var det glesare mellan hyllorna och i mitten stod ett stort bord med en massa ljus och lyktor och ramar osv som var till utförsäljning nu inför julen.


När man tittade sig om i affären så var det precis som om luften gått ur den sedan jag var där förra gången för många år sedan när där var så trångt och så mycket folk och varor.


Sedan gick vi vidare och smet in på Röda Korsets "Kupan".


Vet inte om jag nämt det men jag är ju tokig i att gå i second hand butiker och antikhandel och auktioner skall vi inte tala om..Gud så roligt!


Jag har vart inne på Kupan några gånger.Där har jag en hemsk beundrare.Det är en utlänsk kille som verkar vara där ofta.När jag kommer dit så går han några meter efter mig hela tiden.


Och var gång jag vänder mig så att jag på något sätt råkar bli vänd mot honom så viskar han:


-Snälla, ge mig ditt nummer...snälla..





Jag kan inte annat än skratta åt det.Killen går ju för det första runt och viskar och så tror han att jag skall ge ut mitt nummer till en helt främmande människa.


GLÖM DET GRABBEN!


Jag har faktiskt sagt i klartext åt honom att jag absolut inte lämnar ut mitt nummer åt någon jag inte känner.


En gång när vi var på Kupan så sprang han ut och satte sig på knäna och knackade på bilfönstret(När vi skulle åka) och knäppte händerna.Så kom de viskande orden..Snälla ge mig ditt nummer, snälla.


Det måste dessutom vara fel på en person som inte kan ta ett "Nej"


Låter jag hård nu?


Men jag tycker att när man har sagt i klartext att man inte lämnar ut något nummer så borde han ge sig.


Nu känns det lite lätt obehagligt att gå in där för att den personen verkar vara där nästan var gång jag har kommit dit.

Jag gjorde i alla fall några fynd på Kupan idag.

Det var lite böcker och några kläder och en liten tax med rådjursögon!

Jag brukar inte direkt köpa kramdjur i secondhandaffärer, men denna lilla tax med sina stora blöta rådjursögon gick inte att motstå.Han ser så där lite lagom sliten och naggad ut.och det är inget vanligt mjukt kramdjur utan han är lite hårt soppad som typ en äldre "Steiff-djur".

Måste berätta lite om igår kväll också!

Då fastnade jag här på nätet på Tradera.Sökte efter en varning skyllt att ha på dörren ifall det blev brand eller liknande så att räddningstjänsten även räddar mina katter.

En skylle med en text typ: Vid brand, rädda mina katter!

Jag hittade först en massa fåniga varningstexter där det stod:"Varning för katthår"

Och så fanns det:"Varning för hunden"

Men varför finns det ingen:"Varning för katten"?

Den skylten hadde jag köpt!

Lika så hadde jag köpt en skyllt med texten:"Släpp inte ut oss"

Jag vill ju ha mina katter inne för de är ju innekatter.Men folk förstår inte alltid det och då vore den skylten toppen!Men tyvärr så fanns den ej.

Det fanns en säljare som hadde texten:"Vid fara rädda mina katter/hundar"

Men den säljaren hadde så dålig kritik att jag inte vågade köpa därifrån.

Så hittade jag en annan skyllt som jag faktiskt gillade.Den hadde texten:

"Du ser bara mina katter, jag ser mina håriga barn"

Det var en bra text!

Sedan lade jag bud på en DVD film för katter.Den var gjord så att katterna skulle gilla den med små fåglar och annat som flög över tv-rutan!

Vår lilla Exotic katt "Lilla Ebba" gillar ju att se naturprogram på tv, så hon skulle älska den filmen!Så nu är det bara att hålla tummarna att jag vinner den!

God natt alla mina vänner!

Inga kommentarer: