söndag 28 december 2008

Ung kärlek och bredbandstrul


God kväll igen!
Ikväll var det inte lätt att komma till datorn..
Min sons flickvän sov över för första gången hos oss.
Min son har gillat sin "Emma" i så många år nu och ändå är han bara 13år.
Och kärleken är ömsesidig!Det är liksom något magiskt över dessa två ungdomar.De är verkligen själsfränder som inte vill vara ifrån varandra.Men Emma bor på Åland, så det är inte ofta de får tillfälle att träffas.De är så söta när de sitter tillsammans och ser på tv och håller armarna om varandra.För att inte tala om på julafton när de båda delade fotölj och höll om varandra..
De är så oskylldigt söta där de sitter så att jag skäms som mamma som inte kan slita mig med blicken.Man måste ju lämna dem ifred också.
Ikväll satt de tillsammans och spelade ett spel på datorn så det var som sagt inte lätt att få komma åt min blogg då jag inte ville störa dem.
Men detta borde inte vara ett problem då jag numera har tre datorer i mitt hem.
Jag har nu fått hem min lilla nya bärbara Asus Eee dator, men jag lyckas inte få internet att fungera på den.Det är det trådlösa som inte alls vill fungera när jag sätter in det i lägenheten.Jag har ju en kabel kopplad till min stationära datoroch då funkar det.Nu undrar jag om man kanske inte kan använda trådlöst hur som hellst när man har ComHem?
Jag söker med ljus och lykta efter någon kunnig person som kan hjälpa mig att få igång nätet till min bärbara dator så att jag har användning av den.
Jag tror att jag satt över fem timmar och försökte få det trådlösa att fungera häromdagen.Men neeej da.Det ville inte fungera.Jag provade till och med två olika trådlösa sändare för tänk vad underbart skönt det skulle vara att få sitta i soffan och skriva blogg!!
Jag gillar inte att ge upp när saker och ting inte fungerar.
Ikväll har jag vart inne och mailat till ComHems kundtjänst.
Problemen är så stora att jag inte vet vart jag skall börja med dem...Och inte blir det bättre av att man först får sitta en timme i telefonkö när man ringer till dem och när man äntligen får tala med någon där så är de så otroligt otrevliga.
Min riktiga ComHem mailadress vill inte fungera.
ComHem har mer eller mindre bombarderat mig med brev.Det har kommit åtta brev en månad och sju brev de två sista månaderna.I vart brev så står det en ny användare och nytt lösenord,och nu är jag helt förvirrad när jag skulle logga in mig på deras hemsida för där fungerar inget av alla dessa lösenord.
Vad är då det bästa med att använda ComHem?
Jo, det bästa med ComHem är att de är givmilda med att fylla min brevlåda med snigelpost.Så till alla er som känner er lite bortglömda och inte får några brev, ta och prova ComHem!De har råd att fylla era brevlådor med massor med brev men de har inte råd med trevliga personer i supporten.
(Hör ni hur arg jag är när jag skriver och berättar för er om detta..grrr)
När jag först flyttade till Gotland så hade jag "Geab" som internetleverantör.Det fungerade helt perfekt.Men sedan så lämnade Geab över sin bredbandsverksamhet till "ephone".I början uppstod det en hel del problem.Men det löste dem.Och inte nog med det...de var dessutom trevliga när man ringde till supporten!
Om inte mina problem löser sig snart så är det nog dags att byta bredbandsleverantör tror jag.
Nattis allihopa!

Inga kommentarer: