lördag 13 december 2008

Lite Lucia tankar


God kväll!
Idag vaknade jag kl.07.00 och såg Lucia på tv4.
Det är lite av en tradition som min mor startade.Hon brukade väcka oss till det programmet och så hade hon varm glögg och saffransbullar och pepparkakor.
Igår hann och orkade jag inte skriva här.
Jag hade myskväll med min väninna Lili-Ann.Vi tittade på Idol (finalen) och åt varma mackor.
Idag har jag vart och träffat Jultomten!Han levererade en julklapp till en viss "duktig son" som är mycket älskad! ;-)
Jag och Anette var på stan och tittade på julklappar till släkt och vänner.
Jag köpte ingredienser till att göra knäcken för i år.
När vi var inne på Rusta så kommer plötsligt en kille fram och frågar om jag har det bra nu.(Han har nog sett alla rubriker som varit i alla tidningar som handlade om vandalismen som jag utsattes för i min förra lägenhet)
Jag svarar killen att, jo nu har jag det bra och har fått lugn och ro.
Då ger han mig en bamsekram!
Underbart med sådana varma spontana medkännande människor som visar att de bryr sig!
Nu till dagens tips!
Idag blir det en rolig websida som heter "Psychic Safari".
http://www.psychicscience.org/safari.aspx

Det är en urhäftig sida som du får klura på.....

Jag vill också lägga till en aforism som jag verkligen gillar och som får tankarna på andra banor än man ofta slinker in på.

*Om det värsta som händer dig är en dålig hårdag,fall på knä och tacka gud att du har ett bra liv.

Jag försöker verkligen att sluta med att äta godis.Men det är nog lättare att sluta efter jul.Men när jag inte äter godis så får jag nästan abstinens.
Någon som vet något naturmedel eller liknande som man kan ta för att inte få dessa socker-cravings?Ni får gärna tipsa mig i så fall.
Jag skall avsluta mina ord här idag med en musikvideo från youtube.
Må Lucia ljuset vara med er!
God kväll!

Inga kommentarer: