onsdag 10 december 2008

Tandläkarbesök


God kväll igen!
Idag har jag åkt tretton mil tur och retur till tandläkaren.
Då undrar ni säkert varför jag inte väljer en tandläkare som ligger närmre?
Men denna tandläkaren är den enda tandläkare som vunnit mitt förtroende.
Jag är verkligen livrädd att gå till tandläkaren.
För några år sedan när jag haft tolv blodförgiftningar så började jag få problem med tänderna av all antibiotika.Jag blev helt enkelt tvungen att gå till tandläkaren.Det var då jag fick en akut tid hos denna tandläkare i Fårösund.
Jag tycker att han lyssnar bra när han vet hur rädd man är.Och så tar han smärta på allvar.Han snålar inte på saker som Emla salva inför en bedövning osv.
Idag så åkte jag dit i tro att jag mer eller mindre skulle få göra om hela munnen.Men jag hade inte ett hål!Hurra!
Jag blev så förvånad för jag hade verkligen förväntat mig det värsta.
Och jag får väl erkänna att jag inte sov alls natten till idag.
Dagens lilla webb tips som jag tänker lägga in här i bloggen idag är en webbsida med olika väggdekorationer.Bland annat så finns där "Walltattoos" (väggtatueringar)som är jätte snygga.Så om ni är sugna på väggförändringar så ta en titt där!
http://www.cuadros-lifestyle.se/
Tänkte att jag skulle ha något liknande på mina väggar i mitt vardagsrum!Där har jag en svartmönstrad fondvägg och så är resterande väggar vita.
Jag får väl lägga med en vardagsrumsbild så ni ser hur det ser ut ungefär i dagsläget.
Så har jag ännu en sak att ta upp som är otroligt viktig.
Det finns en liten katt i ett handikappboende här på ön som tyvärr inte längre kan vara kvar där.Det är en jätte trevlig kattdam med namnet "Sessan" som behöver ett hem där hon får massa kärlek och blir ompysslad och får vara innekatt.Hon är (enligt min färgbeskrivning) svart-brun tigrerad.
En glad liten katt som är duktig med att sköta låda osv.Hon är ingen kattunge utan en dam i sina bästa år(13år).Hon är frisk och ingen problem katt.
Så snälla ni, vet ni någon som kan ta in en liten snäll katt-dam så kontakta mig här på bloggen!
Jag skall försöka att få fram en bild på "Sessan" och så kommer jag att lägga in detta angelägna ärende igen i min blogg
God natt!

Inga kommentarer: