tisdag 9 december 2008

Katt-DVD!

God Kväll på er! Ikväll skall jag skriva lite mer än igår.Då ägnade jag kvällen mest åt att lära mig hur jag skulle lyckas att lägga in en film från Youtube. Men nu har jag lärt mig det, tack vare en underbar person som hjälpte mig på "bloggande ifokus" sajt. Idag kom katt-dvd som jag vann på Tradera åt mina katter!Det var ett lyckat köp må ni tro. Det var en två timmar lång film med fåglar som satt och flög till och från på någon gren. Nästan alla mina katter gillade kattfilmen! Det var bara min älsta katt "Pärla" som inte köpte den.Hon är en klok katt som endast leker när hon själv har valt det och helst då när människor inte ser henne. Ibland när hon unnar sig att leka, så kan hon plötsligt stanna upp och så rycker det förnärmat i ryggpälsen.Så tittar hon sig om som om hon tänkte:Undrar om någon såg mig? Men vår lilla Exotic katt "Lilla Ebba" lämnade inte dvdn så länge den var på idag.Hon satt där och försökte ta fåglarna.Men i början så gick hon till ytterkanterna av tvn och kollade om fåglarna var bakom tvn!Ha ha ha! Men hon köpte det även om det inte var fåglar bakom tvn! En av mina andra katter "Flippen" blev så till sig av filmen att han när den var över började följa en bananfluga som satt mellan mina fönster. Han är en sådan katt som gärna vill berätta för matte när han ser en fågel eller något annat som han vill jaga som befinner sig på utsidan av fönstret. Jag vet att jag skriver mycket om "Flippen" och att jag i ett tidigare inlägg berättat enbart hans historia.Men för det första så är han en sådan katt som gör saker som jag ibland tycker är lite extra skojiga.Och för det andra så tänkte jag att jag tidvis kommer att berätta om alla mina katter när det kommer en regnig eller grå dag.Så jag spar lite på det! Igår var Åsa och jag ute i julhandeln.Även om det är en stor finanskris som är på gång (eller som mer eller mindre pågår) så tror jag ändå att folk kommer att handla och lägga ut stora pengar i julhandeln. Jag hittade en bok med roliga historier som jag fastnade för men inte köpte.Det var en dassbok.Och det första som jag läste i den var detta: -Din mammas näsa är så stor att Pinocchio liknar en Mops! Det var typisk sjuk rolig Mezzzanina humor! Jag brukar läsa Blocket annonserna på kvällarna om jag orkar. Men nu på sista tiden så har jag börjat märka att jag minns alla annonser jag sett samt priserna!Och dessutom på flera webbsidor! För några veckor sedan sa Åsa att hon ville så gärna köpa sig ett datorbord.Men det fick inte vara för dyrt. Jag minndes direkt en annons med ett billigt datorbord som jag tipsade henne om som hon köpte.(Jag vet inte varför jag själv tittar på annonser med datorbord för jag behöver inget) För någon dag sedan så sa min styvfar att han så gärna ville ha en sådan där liten liten dator som är utnämd till årets julklapp och som visserligen inte har mycket minne men som man kan surfa och lite annat på den.Han berättade att de låg på ett pris mellan 3000kr-5000kr. Då kom jag ihåg att jag hade sett en sådan för c:a tre, fyra dagar sedan för bara 1900kr på Blocket.Jag letade upp den annonsen och mailade över den till honom.Dessutom så var priset på datorn sänkt till 1600kr. Han köpte den idag! Och för någon vecka sedan så sa min väninna Barbro att hon skulle vilja ha en kattpeilng sökare till sina katter.Då minndes jag att jag sett en sådan billigt på Tradera! Så om det är något ni söker så kanske ni kan fråga mig om jag sett det på nätet!Ha ha ha! God natt!

Inga kommentarer: