fredag 5 december 2008

Dokusåpan om Mezzzanina

God kväll!
Ikväll så har jag tittat på Idol.
När folk får frågan om vilka tv program de väljer så säger de oftast:Dokumetärer, nyheter,deckare.
Men vad är det då som gör att dokusåpor går så bra?
Det är mycket få människor som jag råkat eller som jag kanske läst om som erkänner att de gillar dokusåpor.
Men jag erkänner.. :-)
Jag har sett alla avsnitt av dokusåpan "Baren" som gick några säsonger.
Det var min absoluta favorit.
Men än idag följer jag fler stycken.
Jag är fashinerad av det psykologiska experiment som dokusåpadeltagare utsätter sig för och varför de gör det.
Jag tycker mig se ett mönster.(Men detta är enbart min egen reaktion)
Det verkar vara människor som kanske har haft en sämre bakgrund och som är ganska så egotrippade och gärna vill visa upp sig.Därmed inte sagt att alla är så.
Jag skulle själv aldrig välja att blotta mig för hela världen som man gör i en dokusåpa.
Och om man sedan skall ta "huvudpersonplatsen" eller få mer uppmärksamhet så måste man ju göra extrema saker för att kameran skall följa en.
Ibland när jag ser vissa extrema saker som dokusåpamänniskorna väljer att göra för att få uppmärksamhet så undrar jag hur deras anhöriga mår av det?
Sedan så behöver jag ju inte vara med i någon dokusåpa för att jag känner att jag har en egen i mitt eget hem!Ha ha ha!
-Har Mezzzanina lyckats lämna sängen idag?
-Vilka myndigheter strider hon med idag?
-Vad är senast på kattfronten?
Följ den spännande fortsättningen i "Mezzzaninas vardag"!
PS:Jag kan berätta att låset på min ytterdörr helt plötsligt var sönder i natt.Den gick inte att öppna.Vi var fast här inne för nyckeln gick bara runt runt.
Men vi blev räddade idag av bovärden som kom som en riddare och utkämpade ett stort slag med en väldigt trasig låsanordning!
Han är min hjälte för dagen!

Följ den spännande fortsättningen imorgon..
-Höll dörren?
-Fick Mezzzanina egentligen reda på vem som pajjade dörren?
-Blev det något mellan Mezzzanina och riddar bovärden? :-)

Hmm, får se imorgon!
Kramizar/Mezzzanina

Inga kommentarer: