måndag 29 december 2008

Grannar

Hejigen!
Nu har det verkligen börjat att trilla in många läsare på denna sidan.Roligt!
Det värmer verkligen mitt hjärta.
Ikväll vill jag skriva om "Grannar"
(Har ni föresten hört den låten som heter "Grannar" med gruppen "Just det")
Natten till juldagen så höll mina grannar igång till klockan 05.00.
Jag var så trött att jag sov som i dvala och hörde dem i bakgrunden.Men vid 05.00 fick jag nog och försökte banka lite med ett kvastskaft i taket.Men det hörde de nog inte för de hadde fullt upp med att skrika:
-Fuck, fuck, fuck..osv
De grannar jag nu beskriver är inga undomar, utan en barnfamilj där jag skulle gissa att de vuxna är runt 30år.Men den natten var det mycket folk där.
Ingen musik men de bankar,hoppar och stampar allt de kan i sitt golv(mitt tak).Och så skall vi då inte ens nämna röststyrkan när de skriker "fuck" tusen gånger på raken.
Jag vill bara skrika tillbaka:
-Okej, inget fel med fuck, men utöva det istället för att skrika det!
När jag vaknade vid 05.00 så var ljudnivån som om de vore i min lägenhet.
Men egentligen skall man ju inte klaga för de har inte fest var vecka.Tror de har haft ungefär tre stora fester sedan jag flyttade in i min lägenhet i oktober.
Men det är jobbigt när de väcker min son.
-Gud välsigna min granne för ibland kan inte jag det!

Huset jag bor i är oerhört lyhört.Det märkte jag redan första kvällen jag skulle sova i mitt sovrum och samma granne som jag skrivit om satt och bollade med en pingisboll ovanför mitt sovrum.Det är också erhört lätt att höra andra grannar tala igenom ventilationsutsuget i badrummet.Där hör man nästan ord för ord vad grannarna säger.Innest inne får jag väl erkänna att det hadde vart lite roligt att få höra grannarna berätta något extra smaskigt..ha ha ha!
Men jag försöker tänka efter några gånger extra om jag absolut vill prata i badrummet.De hör ju säkert mig lika bra.
Undrar hur många gånger grannarna har hört mig ropa :
-Sluta, när katterna busar.För busa gör fem katter verkligen.
På tal om kattbus, så har mina katter numera upptäkt julmaten.
Flippen är som ett plåster runt mina ben så fort jag är i köket.Det är ju lite smakfullare för en katt att tigga efter sill och fårfiol än den vanliga gamla vegetariska salladen som matte annars envisas med att äta.
(Jag äter än idag hellst vegetariskt, men en liten bit fårfiol slank faktiskt ner.Sen fick jag ont i magen)
Vi köper inte julskinka,för det äter ju varken jag eller sonen.Men han brukar gilla den salta fårfiolen istället.
Nu lägger jag med låten "Grannar" med gruppen "Just det" så ni får höra hur underbart skön den är!
Nattkram!

Inga kommentarer: