onsdag 7 januari 2009

Vi har fått liv i den lille!


God kväll igen!
De sista två kvällarna så har trötthet regerat över min blogg.
Det är visserligen helt underbart att sova, men lagom är bäst.
Nu äntligen så har jag fått hjälp med att få liv i min lilla nya dator.Med liv så menar jag då internet!Min styvfar uppoffrade sig och kom hem och tittade över det hela.
När han var här så gjorde han ungefär samma saker som jag har gjort för att få liv i den lilla datorn.Men neej först ville det sig inte.
Min styvfar berättade att han talat med min styvsyster och även hon hade haft samma problem när hon skaffade sin lilla bärbara "kamrat".Hon hade då fått ringa till ComHem som ändrat någon liten inställning och så funkade det.Igår sa min styvfar åt mig att jag kanske kunde ringa upp ComHem.Men det hade jag ju redan gjort.Plus att jag för säkerhets skull hade skrivit till dem.
Neej da, inga inställningar behövde göras.Hade jag trådlöst så var det bara att trycka på knappen...
ComHems support har ju vart snuskigt snorkiga mot mig så jag tycker inte att det ger så mycket mer än ett dåligt humör att ringa dem.Men för att bevisa bemötandet jag får av ComHem för min styvfar så ringde jag dem igår.
En dam svarade och jag sa precis det som min styvfar sa att jag skulle säga.Det var en ComHem inställning som var i modemet som skulle skrivas in i min lilla dator.Jag frågade efter den.Damen som svarade sa direkt:
-Det är inte information som vi kan ge ut till dig.
Jag kunde inte annat än skratta.Sedan lämnade jag över luren till min styvfar med ett "var var det jag sa" leende på läpparna.Min styvfar förklarade noga för damen vad vi sökte.Och hon fortsatte att neka.
Men strax efter att vi lagt på luren så började helt plötsligt internet att fungera på den lilla datorn.
Föresten, bara så där helt appropå...Någon som har tips på billig bra telefoni och bredband med vänlig support?(Förstår inte varför jag ställer den frågan...öhh..)
Min andra undran är om det finns något sajt på nätet där man kan gå in och skriva om ohjälpsamma, snorkiga företag?
Hade jag möjlighet så kunde jag själv kanske starta ett eget bredband och telefoni företag som fick heta "ComFort".Där kunde man till och med ha en trvlig support!
Men namnet ComFort är tyvärr upptaget av ett annat bolag och jag har ännu inte vunnit mina miljoner på någon lott..än.
Men man vet aldrig när det blir, så ni företag med dålig service...se upp!
Kramar/
Mezzzanina

1 kommentar:

lillan sa...

Jag har nog aldrig träffat någon som har så mycket otur med datorer och telefoner som du. Du om någon har kunskaper så det räcker till att öppna ett eget företag för telefoner och datorer med det som du har fått gå igenom. Och är det något du kunde lära din personal så är det vad service betyder. Men nu hoppas vi att dina elektriska apparater kommer att fungera.. ..hehe
kram
lillan