onsdag 14 januari 2009

Jag lever, men inte min stationära dator

Hej på er alla!
Nu har det hänt som man som bloggare fasar för...
Jag har fått fel på min vanliga dator.Vi tror det är grafik kortet som brunnit.
Suck!Undrar vad ett nytt grafik kort kommer att kosta?Skjortan eller byxorna?Nu försvann mina drömmar om en månad med lite bättre ekonomi än vad Januari brukar ha efter att man överlevt julen.
Men hur bloggar jag nu da, undrar väl ni alla.....
Jo det är ju så att min styvfar har hjälpt mig att få igång det trådlösa här hemma, så nu kan jag ju använda lilla Asus-datorn.Tur det.
Tänk vad man blir dator-beroende.
Men det är väldigt svårt att skriva på detta lilla tangentbordet och det smyger sig in många små fel då jag råkat nudda någon annan tangent lite då och då.
För att inte tala om hur svårt det är att lära sig att styra muspekaren med fingret på en platta på datorn..Suck!Bara en sådan enkel sak som när man vill markera något fällt...det är jätte svårt tycker jag.Min son har suttit bredvid mig när jag surfat med denna datorn ikväll och flinat åt mig när jag utalat förbannelser över misslyckade markeringar osv.Jag sa åt honom att själv prova, så skulle han minsann få se hur svårt det var.Men jag satte nästan i halsen när han tog datorn och använde den som om han inte gjort något annat i hela sitt liv.Det är vid sådana tillfällen som jag blir ännu mer säker på att jag ännu tillhör generation "dinusaurierna" som ännu lever kvar som en utrotningshotad art här på jorden.
Sedan så har jag ju inga roliga bilder eller liknande i denna datorn som jag kan lägga med i bloggen.Men jag hoppas så att det inte är ett för allvarligt fel på den stationära datorn.
Min styvfar skall titta igenom den stora datorn i slutet på nästa vecka.Då faller domen...
Tur nog så satt jag här om natten och brände ner alla bilder och alla små filmer som jag filmat.För om min styvfar får min dator i sina händer så tänker jag ändå be honom att han hjälper mig att rensa ur allt gammalt skit och lägga in det jag behöver på nytt.Men eftersom jag ännu inte är säker på vad som har hänt med gamla datorn så kan det ju bli en massa förlorad information.Bland annat mina mailadresser.Nu suckar och så snyftar jag lite också.(Nu har jag verkligen fått en orsak att få tycka lite synd om mig själv i alla fall)
Men kära läsare, misströsta nu inte, för ni får ännu dras med "Meezzzanina mitt i natten", hon finns ännu kvar i cyber rymden,Om än med mindre tangenter och lite bekyrade tårar, men hon ger inte upp!
Nattkramar!

1 kommentar:

lillan sa...

Du skulle bara våga att lägga ner. Du tillhör ju min testund på dagen när jag kan läsa den í lugn och ro. Sen att jag inte alltid inte kommenterar har ju med min rygg att göra. Det är inte mycket tid vid datorn för min del nu. Men jag kan se dig framför mig när du svär över den lilla datorn. Jag har också en laptop, men jag har en vanlig mus till. Fast min man säger att den inte är bärbar utan släpbar. Det är en 19 tums skärm och jag älskar den. Den står ju för det mesta på vardagsrummet där jag sitter framför TV:n, min andra goda vän förutom datorn.
ha det gott vännen