torsdag 16 juli 2009

Vad har du i din bokhylla?

God kväll igen!
Sitter här och äter stora saftiga bigarråer.
Det är ju så underbart gott med sommarens alla bär.
Jag har börjat att göra "smoothies" som jag dricker när det är varmt och aptiten tryter,Har fått en engelsk gammal mixer med adapter av min bror som jag använder för att göra mina smoothies.Men nu börjar den mixern att lukta bränt, så det är nog dax att se sig om efter en ny sådan.
Idag har jag i alla fall legat ute och flutit i swimmingpoolen.Det är väldigt skönt att ha tillgång till en sådan när ön omsvärmas av ilskna giftalger.Fast inget kan mäta sig med att bada i havet!
Idag har jag funderat kring det här med böcker och bokhyllor.När jag kommer hem till folk så dras ofta min uppmärksamhet till deras böcker.Det vill säga om man har böcker...Det är ju inte alla hem som har det.
Kommer man till exempel in i en typisk ungkarls lya och tittar i bokyllan så ser man:Spel, spel, spel,Dvd filmer och en och annan VHS.
Ibland så när man träffar någon och man berättar att man är intresserad av litteratur, så tittar de lite nervöst på en.Sedan vänder de sig om och letar fram en dammig bok och viftar stolt med den:-Titta, jag läser också, fast det är några år sedan...
-Jasså säger jag då.Vad är det du läser?
Personen i fråga ser lite nervöst på mig och frågar om jag hört talas om "Stephen King".
Självklart har även jag läst "Stephen King".Fast det var i början på 80-talet.Ha ha ha!
Tro nu inte att jag nedvärderar personer som inte läser.Tvärt om så måste de ju ha andra intressen som jag förmodligen inte har en aning om.
Jag ville lägga med bilder på en av mina sprängfyllda bokhyllor i detta inlägget.Men min son är på vift och har digitalkameran med sig.
Natti Natti!

Inga kommentarer: