torsdag 9 juli 2009

Översvämmning

Hej på er igen!
Så kom dagen idag då sonen och jag skulle åka ut på landet till min mor.
Men chi fick vi.
Vid 09.00 i morse så ringde min mor och berättade att efter nattens stora oväder så hade deras hus stor översvämmning på nedervåningen.Mamma, hennes man och min halvsyster samt lite grannar hade tillsammans med brandkåren kämpat hela natten med ett både pumpa och ösa ut vatten ur huset.
Dessutom så hade det börjat regna in genom taket i ett rum i huset.
Det stod i tidningarna att det innom ett dygn skulle komma 40-70mm regn i kombination med kulingvindar på 20 meter per sekund.
Stackars mamma och hennes man.
Tänk ändå vilka enorma krafter naturen har som man inte kan styra på något sätt.
Så nu sitter vi här hemma, sonen och jag, fyra katter och en tamråtta och hela hallen full med bagage som är färdig packat.
Ikväll så har sonen och jag gått ut i loftgången utanför lägenheten och bara tittat på regnet som verkligen piskat ner.Sista gången jag talade med mina mor i telefonen idag så fick vi avsluta för att det dessutom började blixtra och åska.Men här i Visby så har jag inte hört någon åska.
Annars så tycker jag att det kan vara lite mysigt och sitta inne under ett oväder.Helst så skall strömmen försvinna och så tänder man några stearinljus och sitter och fnittrar lite med sonen och en kopp varm choklad!
Men om det fortsätter så här så lär det bli en del koppar varm choklad.
Till sist här i dagens blogginlägg så vill jag tipsa om tre oerhört rolga små filmer att titta på.Detta är ett tips till er som sett filmen "Sagan om ringen"
Lyssna noga på replikerna och se hur väl de stämmer in samt njut av den sjukt roliga humorn!
http://bubblare.se/movie/sagan_om_andringen_01

http://bubblare.se/movie/sagan_om_andringen_02

http://bubblare.se/movie/sagan_om_andringen_03

Natt-kramizar!
Mezzzanina

Inga kommentarer: