lördag 25 juli 2009

Ingefara Ingefära


God kväll igen!
Känner ni möjligen till någon person som i stort sett var dag tappar saker i köket?
På den frågan så svarar ni förmodligen nej.Vanligt är ju att man ibland klantar sig eller slinter och tappar något.Men var dag...Neej det hör inte till vardagligheterna.
-Då har ni inte mött mig! :-D
Det går inte en dag utan att jag klantar mig i köket.Att tappa ett ägg, en skål med popcorn eller maten jag har på tallriken hör till min vardag.
Idag när jag lagade mat lyckades jag med att samtidigt som en av mina kastruller kokade över, tappa en halv påse med äggnudlar på golvet samtidigt som en kryddpåse med ingefära ramlade ner från ett skåp.Pricken över iet var att ingefäran som ramlade ner från skåpet landade i en precis nyöppnad flaska med rapsolja..Så nu har jag en nyöppnad flaska med ingefärsrapsolja.Suck!
Nu undrar jag om ni känner till någon maträtt där det behövs Ingefärsrapsolja?
Det är i sådana här situationer som man säger till sig själv:-Lugn och fin nu...Ingefara Ingefära!

Inga kommentarer: