lördag 4 juli 2009

Glöm inte de ordinära dagarna

God kväll åter igen!
Idag har det vart en högst ordinär dag.Men jag har kommit på att egentligen så är det dessa dagar då det absolut inte händer något speciellt som man borde belysa mer.De är dessa dagar som egentligen säger en hel del om en själv.
Vad har då min högst ordinära dag idag innehållit?
Jo en dag ute i lagom skön temperatur, liggande i en solsäng med fyra katter runt mig i min lilla alkov i loftgången utanför min lägenhet.Jag har legat där och löst korsord och lekt och gosat med mina katter.Sedan är det helt underbart att få ta sig en tupplur under bar himmel!
Jag har tidigare skrivit dagbok i många år.När jag har velat få en tillbakablick över mitt liv så har jag öppnat dessa dagböcker och läst.Och tänk så mycket små minnen och tankegångar som jag helt glömt bort som då åter får liv igen.
Ofta så minns man de stora saker och höjdpunkter som passerar i ens liv men de små vardagshändelserna försvinner i någon form av grå skala.
Bara en sådan sak som när man antecknar ner en dröm man har haft och så läser man om drömmen och minns den åter!(Jag minns aldrig mina drömmar mer än typ en timme efter att jag vaknat)
Lägger med några youtube filmer som måste vara gjorda av folk som har det överflödigt med tid..Ha ha ha!




Sen kan ni få hjälpa mig med mitt korsord också..
Molnslöjor (5 bokstäver)??
Hobbyjobbare (6 bokstäver)??

God natt!

Inga kommentarer: