måndag 29 juni 2009

Molly, en busa och sängvärmare


God kväll igen!
Ikväll vill jag lägga in ett fint foto på min underbara tigrinna "Molly".
Molly är den katt som vart hos oss längst.Hon är en underbart rolig katt och det finns inga gränser för hennes hyss.Favoriten sysselsättningen är att ha stenhård koll på när matte har glömt badrumsdörren öppen.Då smiter man in till duschen.Och där lättar man golvbrunns locket och drar ut det på golvet.Sen är det bara att köra ner tassarna och rensa mattes avlopp.Jätte kul!!!(Konstigt att matte aldrig är direkt tacksam efteråt???)Jag behöver nog inte beskriva sörjan med hår och svart sörja som ligger utsmetat på badrumsgolvet efter att Molly vart framme...Pricken över iet är de små svarta tass-spåren som leder ut i lägenheten efteråt.
Men det är klart, jag drabbas ju inte direkt av stopp i avloppet särskillt ofta!
På kvällarna när jag kommer in i mitt sovrum så ligger två katter alltid troget i min säng.Flippen ligger strax nedanför kudden i väntan på att jag skall komma och lägga mig.Men så fort jag är framme vid sängen så flyttar han sig smidigt upp till kudden bredvid min.Där ligger han och inväntar när matte skall släcka ljuset så att han kan få snutta och böka i mattes stora rufsig hår.Molly däremot, ligger vid fotänden när jag kommer in i sovrummet.Hon skulle aldrig sänka sig så lågt att hon själv reste sig och gick till matte när hon kan bli upplyft!Ibland ignorerar jag henne av trötthet och på grund av värmen, och kryper bara ned under täcket för att somna.Det är då man börjar höra små korta kurranden.-Se mig, se mig..jag ligger faktiskt kvar här nere vid dina fötter matte.Om man då vänder huvudet åt Molly så kurrar hon extra högt.Jag är säker på att det är Mollys sätt att inte bli bortglömd.
Molly vill nämligen ligga i famnen hos mig under mitt täcke.På vintern är det väldigt mysigt när det är kallt.Då tjänstgör Molly inte enbart som kramnalle utan även som värmedyna!
Men nu till sommaren så kan det bli lite väl varmt ibland att ha en katt i famnen under täcket.Men tydligen stör inte värmen Molly.Nej, hon blir som jag skrev mer störd av när en varm och lite småsvettig matte kryper ner under täcket UTAN att ta med henne.
God natt!

Inga kommentarer: