lördag 20 juni 2009

Midsommarbuske!


Japp då sitter man här vid bloggen igen..
Vad har nu hänt sedan jag skrev sist?
Jo det har vart midsommar!(Jag tänker inte vara så traditionell att jag lägger in en bild på en midsommarstång här....nej, ni får allt nöja er med en vackert växande buske som jag fotat själv.)Ett midsommarfirande helt i min smak blev det i alla fall!
Sonen, jag och Anette åkte ut till min mor och hennes make och frossade i oss havets läckerheter!Där fanns allt från Matjesill, skärgårdssill, räkor,hemma gjorda skagenröror,kokt sparris med hollandaisesås.Och så det som jag och sonen älskar:Min mammas mans egenfiskade och gravade lax!Mums!
Vi åtoch åt så att vi till slut var tvungena att gå på promenad efteråt för att pressa ner dessa läckerheter så att vi sedan skulle ha plats för jordgubbarna!
Så skall jag berätta vad vi gjort idag...
Det är nämligen så att det finns en swimmingpool på gården utanför där jag bor.(lite mysigt att bo i hyreshus och ändå ha en swimmingpool utanför!)
Så idag tog sonen premiärdopp i den.Men det var bara 17 grader varmt så det var lite småkyligt på grund av blåsten.Men jag själv nöjde mig med att leta upp en bra solplats i lä och lade mig sedan där och löste korsord!
Nej mina vänner, nu är det dags att krypa ner i en säng full med katter och hoppas att de låter sin matte få en liten del av madrassen!
Nattkramar!
/Mezzzanina

Inga kommentarer: