torsdag 4 juni 2009

Ensam mamma hemma


Hej på er!
Så är man då ensam mamma hemma.(Nej, inte "Ensam mamma söker")
Sonen är nämligen ute och reser.Han är på skolresa på Öland.
Ibland kan man när man är en singel mor längta efter "egentid".Man undrar ofta vad som hände med ens egen kreativitet och konstärlighet när man skaffat barn.Vackra dagar vill man ju ut i solen och så har man allt från städning,bakning och tvätt under tiden som sonen är i skolan.
På kvällen så ser vi ibland på någon tvshow som vi båda gillar eller så sätter vi oss vid datorn och spelar något spel tillsammans.Sedan är det läggdags och då kryper vi ihop och läser tillsammans.Det är så mysigt!
Men när nu väl min son rest iväg så blir det såå tomt här.Han står verkligen för skratten och mysigheten hemma hos oss.
"Den som inga barn har, vet inte vad äkta kärlek är"/Italienskt ordspråk
Det är den här tiden när han är borta som man borde lägga på saker som man länge velat göra men man inte har haft tid till.
Jag är nog en sådan mamma som har lite svårt att släppa taget om sonen.Men i huvudet så vet jag ju att det är väldigt bra för honom att komma iväg själv och bli lite självständig.
Men det är en sak vad förståndet säger...när hjärtat gråter lite i längtan efter sonen.

"kärlek är när man är saknad i samma sekund som man lämnar varandra"

I sommras reste han till min bror i Göteborg.Men jag vet att sonen har det super bra och är väl omhändertagen när han är hos min bror.Men bara resandet dit....suck!Känslan att sätta sitt barn på ett flygplan var jätte jobbig.Jag ville bara gråta fram tills sonen hört av sig och talat om att han kommit fram och det gått bra.
Men sen när sonen var hos min bror så var jag avslappnad och kunde ägna mig åt "egentid"
Men denna tiden när sonen är på öland så har jag vart ganska så trött.Det har vart skönt att få lägga sig på soffan och bara ligga där och dum-glo på tv.Sedan har jag passat på att kolla på lite program som jag missat som ligger på nätet.
I morgon skall jag ta mig ut på stan.Tänkte rösta i EU valet.
Tycker att det är viktigt att man verkligen lägger sin röst när man har chans att vara med och påverka.
Nattkramar till er alla!

Inga kommentarer: