fredag 26 juni 2009

Michael Jackson 1958-2009

Hej på er alla!
Denna blogg tillägnar jag en av de största artisterna som levt:Michael Jackson.
Som alla nog redan vet, så har han gått bort och blev endast 50år gammal.
Många är de rykten som cirkulerat runt denna artist, men faktum är att han var en fantastisk artist.
Ser man på de som blivit riktigt stora artister genom tiderna:Elvis,Bob Marley,John Lennon osv så har de alla vart ganska så egendomliga och lite udda typer.Jag tror nog att för att bli så pass stor bra musiker så krävs det en stor konstnärskap och ett stort uppoffrande av livet.Och Michael Jackson fick som vi alla vet ingen barndom med lek och liknande som barn behöver.Inte konstigt att han utvecklades till en stor artist men med udda ideer.
På 80-talet så levde jag själv med Michael Jacksons musik klingande i öronen dagligen.Och faktum är att hans musik har stått sig och är minst lika bra när jag lyssnar på den idag.
Jag tänker inte skriva något fångt som "Sov gott Michael" eller liknande.
Michael Jackson lever i allra högsta grad kvar i sin underbara musik som jag aldrig kommer att sluta att lyssna på.


Inga kommentarer: