onsdag 25 februari 2009

En kvinnas bön

Gud som haver mäniskan kär
se till mig som kvinna är.

Vart jag mig i världen vänder
hoppas du mig styrka sänder.

Styrkan kommer, styrkan går.
Men äran den till männen går.


God kväll alla läsare...
Sitter i min mossgröna soffa med tända ljus, aroma lampor och vacker musik som spelar
i mitt halvdunkla vardagsrum.
Ville skapa en nattlig själslig oas för att jag skall återhämta mina skriftliga krafter.
Det har vart lite jobbiga dagar på sistone.Sonen och jag har turats om att vara sjuka.
Först fick han halsfluss,sedan fick jag bihåleinflammation, sen sonen en förkylning och sen jag...osv
Men denna bloggen skall inte dö.I väntan på min numera "MYCKET" efterlängtade stationära dator så får mitt skrivande inte riktigt ett mönster här.
Man kan säga att bloggen just för stunden går lite på sparlåga.
Men oj vilket uppvaknade det skall bli när jag väl får hem min numera mycket saknade gamla burk!
Idag har jag i alla fall varit bra flitig må ni tro!Jag har bakat tre stora äppelpajer, planterat om blommor, tvättat dukar för hand, städat tre råttburar, badat råttorna, städat sonens rum,gått igenom mina bokhyllor, serverat sonen och hans kompis mat och en massa mera.Jag känner mig faktiskt ganska så nöjd med mig själv för idag!Och nu sitter jag dessutom och skriver blogg!
Ni skall veta att denna bloggen ligger mig mycket varmt om hjärtat.Det jag väljer att skriva är mycket genomtänkt.De dagar jag inte har vart i form att skriva har jag hoppat över att göra det därför att jag vill att det jag skriver skall ha någolunda kvalitet och läsvärde.
Natt-kramisar!

Inga kommentarer: