fredag 13 februari 2009

Den långa vägen mot sängen

God kväll!
Ikväll satt sonen och jag och tittade på hans förra julavslutning på en DVD skiva.
Efteråt så skulle jag natta sonen.Men först gick vi båda för att borsta tänderna.
Sedan skulle jag följa sonen till sovrummet för att natta honom.Men då hittade jag en tom toarulle i badrummet som jag ville slänga i soppåsen somm jag trodde var i köket.Men den stod och väntade vid
kattlådan som jag skulle tömma, så jag passade på att tömma lådan också.
Jag tog mig in i vardagsrummet för att se om där fanns någon popcornpåse kvar efter sonen som jag kunde slänga samtidigt.Då fick jag syn på min elektriska värmedyna som jag glömt i soffan.Bäst att ta den och lägga in den i sängen så att sängen blir varm när jag skall lägga mig!Då får jag syn på att sonen har glömt sin ask med fotvårteplåster på vardagsrummsbordet.Den skall ju ligga i badrummet.Jag tar asken med plåster i handen och tar mig mot hallen när jag hittar några popcorn på golvet...bäst att ta upp dem och lägga dem i soppåsen så att ingen trampar på dem.Men påsen är redan knuten så jag tar mig in i köket efter en ny påse...Samtidigt ropar sonen:-Mamma, kommer du och säger god natt snart?
Jag lägger ifrån mig värmedynan och asken med plåster på en stol i köket och tar mig in och nattar sonen.Sedan går jag ut i köket för att diska sista disken för kvällen.Så där ja! Äntligen kan jag ta och lägga mig!Jag tar mig till sovrummet och upptäcker att jag glömt mitt vattenglas i köket, så jag hämtar det.SÄNGEN...ÄNTLIGEN!Jag kryper ner och känner att det är kallt i sängen.Jag borde ha satt på värmedynan..hmmm vart är den da?Jo jag lade den ju på en stol i köket.Upp för att hämta värmedynan.Väl inne i köket så kommer jag på att jag måste fylla på katternas matskålar innan jag lägger mig.Sedan luktar händerna torrfoder så jag tvättar dem i köket.Dräller vatten på diskbänken.Bäst att toka upp det så det ser prydligt ut imorgon.Tar disktrasan som plötsligt luktar surt.Hmm måste nog plocka fram en ny disktrasa.Sedan torkar jag diskbänken.Men händerna luktar ännu sur disktrasa, så jag tvättar dem och släcker ljuset i köket.Vad var det nu egentligen jag skulle ha gjort i köket?
Jo, värmedynan...jag skulle ju hämta värmedynan!Jag trevar mig fram till stolarna där jag lagt värmedynan i det mörka köket.Då får jag syn på att något ligger på värmedynan...Det ser nästan ut som...som...en chokladkaka!Hur kunde jag missa den?Men det känns lite för bra för att vara sant, så jag återvänder till lysknapparna till kökslampan, vänder mig lyckligt om för att ta upp min värmedyna och det som ser ut att vara en chokladkaka.
Det var ingen chokladkaka utan asken med sonens fotvårteplåster.
Detta var lite kortfattat om min kväll.Men jag har inte somnat än...natten är ung!
God natt (när det väl blir så)
/Mezzzanina

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha... En riktigt klassiker!
Så där ser det ofta ut härhemma med om kvällarna, kan jag lova... :)