torsdag 27 november 2008

Mitt första bloggande! 081128


Hej på er alla!
Det är jag som är Mezzzanina och detta är min första blogg!
Och vem är jag da?
Jo en varm och go och glad gotländska.
Jag bor med min underbara son som är 13 år och med mina husdjur som jag brinner för.
Husdjuren:fem underbara katter,en kanin och två tamråttor.
Förutom att min son kommer på den absoluta topp-platsen i mitt hjärta så kommer katterna sedan.
Jag lägger mycket tid av min fritid på dessa underbart djuvligt mystiska varelser.
Jag tycker också mycket om att läsa.
Litteratur är något som verkligen ligger mig varmt om hjärtat och jag kan bli djupt förälskad i böcker ibland!
Lite fakta om mig:
Jag är 41 år.
Längd:174,5cm.
Ögonfärg:Grön-blåa
Klär mig gärna i tajts och någon tunika.
Bor i en trivsam lägenhet.
Är nattmänniska (Det finns inget som heter "God" morgon)
Jag är ingen kroghoppa utan trivs bäst hemma med sonen och mina katter.
Favoritmat: Grekisk sallad
Hemsk mat:Havregrynsgröt, brunabönor,falukorv,ungsbakad banan
Favorit musik:Disco!
Favorit böcker:"Winonas väv" av Priscilla Cogan, Alla böcker av James Herriot,Alla böcker av Philippa Gregory, alla böcker av Torey Hayden,"Damernas detektivbyrå" av Alexander McCall Smith,Avalons dimmor" avMarion Zimmer Bradley,"Ängeln på sjunde trappsteget" av Frank McCourt.
Film som jag gillar:"Åh vilket party"(med Peter Sellers)"Mitt stora feta grekiska bröllopp","Kopps","Stekta gröna tomater","En geishas memoarer" och många fler...
På tv ser jag:..Ok, jag erkänner att jag är svag för dokusåpor.Men jag ser också gärna dokumentärer och djur och naturfilm.
Godis jag gillar:Mörk choklad med mintkulor i.
Jag samlar på:Böcker jag tycker om, fossiler och vackra stenar,aforismer,Cabbage Patch dockor,kunskap!
Saker som jag verkligen inte gillar: Stress, dåligt väder,djurplågare,smulor i sängen
Saker som tilltalar mig:Goda dofter och smaker,litteratur,min underbara son,mina underbara katter,mina goda vänner,ett varmt täcke.
Förebilder:Mamma, Astrid Lindgren,James Herriot,Torey Hayden
Favoritfärger:Jag klär mig gärna i svart,rött och vitt.Men annars så gillar jag duvblått!
Kloka ord:
"Endast döda fiskar flyter med strömmen"
"Att behärska ordning är trivialt.Mästaren behärskar kaos!
Detta var lite om mig.
Jag skall försöka att skriva en blogg som beskriver min vardag och saker som jag stöter på i min vardag.
Vore väldigt roligt om ni som läser min blogg skrev någon kommentar!
Detta skall bli så spännande.Att starta en blogg är som att kasta ut en boll i cyber rymden.Nu sitter jag här och väntar och ser om min boll kanske stöter på ett bollplank, eller någon som vill bolla ord och åsikter med mig!
God natt för ikväll!
Mezzzanina

1 kommentar:

lillan sa...

Hej vännen.. Jag ser verkligen fram emot att läsa dina bloggar. Du har ju ordets gåva. Tänk om du skulle skriva en bok om ditt liv. Det skulle finnas många som skulle bli chockade och förvånade över vad du varit med om och tagit dig ur. Och med tanke på vad du varit med om är det förvånande att du ändå är så stark..
kram
lillan