torsdag 26 mars 2009

Ebba är på dejt


Idag åkte vår lilla exotic katt "Ebba" iväg på den planerade parningen.
Jag är som sagt fodervärd åt lilla Ebba, och det är sagt att hon skall ha en kull som uppfödaren
ordnar med.
Men jag får väl erkänna att jag kände mig som en tonårsmamma som låter sin dotter sova över hos en kille för första gången.Fast skillnaden är att jag inte kunde sticka till henne ett paket kondomer och säga:Skydda dig.
Förutom min helt underbara son så är faktiskt mina fem katter min lilla familj.Jag älskar var och en av dem för dess speciella egenskaper.
Ibland tänker jag med fasa på den dag då någon av dem kanske går bort...Vilket tomt hål det skulle bli efter just den individen.
Molly som alltid sover i mina armar..
Flippen som bara har förtroende för mig och är min lille följeslagare..
Pärla med sitt lugn och som smyger upp och myser med mig när jag minst anar det..
Urje som ler och är så roligt lekfull..
Och så lilla Ebba som är en upplevelse att bara se och ta för att hon är så söt.
Alla har de tillfört så oerhört mycket till mitt och sonens liv
Jag lägger med en bild ikväll på lilla Ebba så att ni som inte sett henne får se hur söt denna lilla ullboll är.
God natt!

Inga kommentarer: