fredag 7 januari 2011

Sova bort vintern


Hej!
Åter igen har jag inte skrivit på bra länge.
Men så kan det bli när livet är fullt med saker som tar upp ens tid och som måste gå först ibland.
Vintern rasar ut över Gotland.Ön dränks just nu i ett stort lager av snö.
Det är ganska jobbigt att ta sig fram i rullstol.Men jag gillar varken vintern eller snön, så jag håller mig gärna inne.
Om jag skulle åter födas i ett nytt liv så skulle jag kunna bli en björn.Då skulle jag kunna sova bort kalla vintrar och banta under tiden och vakna smal till sommarsäsongen!
Nej nu får man göra det bästa av årstiden fast då till största delen innomhus.
Jag har ikväll tagit en liten Baileys och ätit några "After eight" och sett på Lets dance.
Strax skall jag byta i mina råttors bur.
Eftersom jag inte skrivit på ett tag så har jag inte omnämt mina två omplacerings råttor "Matekoni" och "Ramotswe" som jag har haft äran att ha i ett par månader nu.
Två urgulliga lite äldre små personligheter som älskar allt från marsipan, brända mandlar till pepparkakor.
Lilla råttan "Matekoni" och jag har fått en speciell kontakt.Hon brukar sitta i en korg som sitter i sidan av buren och titta på mig i väntan på att få komma upp på min axel eller att hon skall få en eller annan godbit.
Den andra råttan, "Ramotswe" gillar bäst att boa i buren.Hon flyttar runt tidningspapper och toapapper i buren som hon tydligen tycker att matte har lagt helt på tok fel.Hon brukar också (till mattes förtret) ägna sig åt att knipsa ner hängmattorna i buren.Matte hänger upp och Matekoni knipsar ner hängmattor.Det är lite av en kamp.
Lite konstigt för råttorna brukar ju ändå gilla att ligga i hängmattorna.
Jag lägger med en bild på Ramotswe och Matekoni så ni får se dem.
Natti natt alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag reggat mig här och på din twitter sida bara för att kunna kontakta dig!
Ej klurat ut hur att skicka privata meddelanden än men jag hoppas du får detta!Vet ej om du fick vykortet jag skickade!?
STORA KRAMAR till dig & son/Sara
PS Har också katter men inga råttor tack o lov hehe ;D

Mauham sa...

SHIT OMG! Inge spam nu men hittade världens bästa sida att tjäna pengar på :O
ville bara tipsa dig lovar inge spam skämt eller så, hatar sånt själv!

läste den här sidan och allt är så jäkla enkelt. får 4700kr denna månad och är bara 15? redan råd med iphone hur awesome? :DDD
LÄNK: http://tjanapengarenkelt.blogg.se/2012/january/tjana-pengar-snabbt-och-enkelt-funkar.html#comment

har du frågor så fråga gärna :)