torsdag 22 november 2012

Ja så ser en typsik morgon ut för mig.

Så här ser min morgon ut: Vaknar 06.30 och tycker att knappt sovit alls. 06.35 Tar första katten Molly på låda och tömmer efter henne. 06.40 Katt nummer två på låda som jag sedan tömmer. 06.45 Katten Flippen skall på låda.Men han går inte på lådan om inte jag sitter med. Så jag sitter där och väntar tills han är klar och sedan tömmer jag lådan. Sedan går jag och gör sonens frukost. 06.50 Väcker sonen.Tömmer hans katts låda i hans rum.Samt ger katten mat och vatten. Ropar åt sonen att stiga upp. 07.00 Byter i första råttburen och torkar rent där.07.10 Byter i råttbur nummer två. 07.15 Kollar råttan Brums bur att hon har torrt och är inbäddad. Ropar nu mer intensivt åt sonen att nu måste han upp. Tar fram min frukost men avbryts av att sonens katt Sessan simmar i sin vattenskål och allt vatten är ute på golvet.Torkar upp vattnet. Ropar åter till sonen att nu skall du upp! Tar åter tag i min frukost.Fyller på choladpulver ifrån en påse till en ask. Hör då ett högt skrik.Jag har rullat över sonens katt Sessans svans. Ledsen katt flyr från mig.Jag skyndar efter med jätte ångest. Kl.07.25 Sonens katt vill inte veta av mig. :-( Jag klappar tröstar och ger henne ost. Kl 07.35 Sonens katt förlåter mig!!!! Tar åter tag i min egen frukost men hör nu åter ett plaskande... Sonens katt simmar i vattenskålen och allt vatten är ute på golvet. 07.40 Torkar golv. Plockar in disken i från diskstället. Var var jag jo...07.45 Min frukost! Bär den till datorn och sätter mig. Då hör jag att det plaskar i vattenskålen...Neeeej inte simma i vattenskålen. Ber sonen att ta in sin katt till sig annars får han torka vatten. Nytt försök till frukosten..Just det...Sonen har gymnastik idag. Rusar upp och tar fram hans gymnastik kläder.Nu plaskar det i vattenskålen igen.. -Neeeej nu får du torka golvet ropar jag åt sonen som släppt ut sin katt. Men han lyssnar inte för han skall till skolan. Kl 07.51 Vinkar av sonen som går till skolan. FRUKOST!!!!!!Jaaa!!

Inga kommentarer: